like or dislike

Det finns jättemycket man kan så kallat "hissa& dissa", här är några saker jag kom att tänka på!

Komplimanger, en enda liten positiv kommentar kan få en på bra humör resten av dagen. Tänk att en så liten sak kan göra ens dag!

När folk blir insnöade och skolbussarna blir inställda. Självklart inget illa menat men skoldagen blir annorlunda och mycket roligare. Läraren tycker inte det är lönt att påbörja något nytt och man får ta det ganska så lugnt.

Vänner man vet var man har dem, som förklarar hur mycket man betyder för dem och som man vet verkligen menar det från djupet av sitt hjärta.

Musik, det är något att hissa alltid tycker jag. Ingen kan väl ändå ha något emot något så underbart?

När saker och ting löser sig, känslan efteråt när allting känns så himla bra. Tillfället då hoppet kommer tillbaka.

 
Det verkligen suger att ha kontantkort, inga gratis sms och pengarna På mobilen är också slut. Lite panik får man när man varken kan svara på sms eller ringa någon.

När det inte kommer mycket snö, om det nu ska finnas kan det väl komma i tid och ordentligt, inte så lite att det smälter bort lika fort igen och blir till is, så att man i stället halkar och slår sig. 

Skolmaten för tillfälligt, de varierar den dåligt och jag vet inte hur många dagar jag bara ätit lite grönsaker nu?

Orättvisor, behövs bara ett ord: orättvist.

Sjukdomar, speciellt nu på vintern då de finns överallt och smittorisken är extra hög. Räknar även in sjukdomar som cancer och dylikt. De borde inte få finnas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: