Skottdagen


Idag är det den 29 februari, alltså skottdagen. Tänk ändå, de som fyller år idag är ju bara en fjärdedel så gammal eller hur man säger, vad hemskt egentligen. Fast jag tror knappast de tänker så, vilket i-landsproblem, haha.
Idag ska min skola vara på föreläsning hela dagen. Vi ska åka till parken och lyssna på en gammal man som berättar om hur det var att sitta i koncentrationsläger under förintelsen, hur allt gick till och så vidare, eftersom att han var en av de överlevande från allt det där hemska.
Vår klass läser om just Hitler, judar, nazister, andra världskriget, förintelsen och allt vad det är just nu. Det är ganska intressant ändå och att höra någon som själv varit med berätta om allting ska faktiskt bli intressant det också. Men jag vet inte om jag hade klarat av att berätta om det flera gånger eftersom att man själv då får återuppleva händelsen psykiskt. Vad hemskt, när man väl tänker efter. Jag hoppas att alla respekterar honom, det kan inte ha varit/vara lätt alls.
Ibland tror jag att jag funderar way too much.. Vi slutar kvart i tolv i alla fall. Hörs sen! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: