Dumlemuffins

Bakade dumlemuffins att ta med mig innan jag åkte igår, blev riktigt goda så jag tänkte dela med mig av receptet till er. Rekommenderas starkt! (Har kanske skrivit om dessa på bloggen förut, då det är andra gången jag provar detta.. Men då blir det en påminnelse eller något, haha)

Recept till ca. 15 st


100g smör
2 st ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 påse dumlekola

• Smält smöret.
• Vispa ägg och strösocker pösigt.
• Rör i vaniljsocker, salt, kakao, vetemjöl och bakpulver, samt det smälta smöret.
• Fyll muffinsformar och tryck ner en dumle i varje muffin.
• Grädda i nedre delen av ugnen i 225 grader, ca. 10 min.
• Servera eventuellt med vispgrädde, dock minst lika goda precis som de är!

Receptet kommer HÄRIFRÅN 
Kommentarer
aina [fotoblogg] säger:

Ser riktigt gott ut :)

2014-02-19 | 18:48:48
Bloggadress: http://ainaphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: